Europski dokumentacijski centar dio je informacijske mreže Europe Direct koju Europska komisija osniva u državama članicama Europske unije
Pravni fakultet
Sveučilišta u Zagrebu
14.9.2011..

Hrvatska i EU u proteklom razdoblju

Nakon što su 30. lipnja 2011. napokon zaključeni pregovori s Europskom unijom, a Hrvatska dobila i okvirni datum ulaska u punopravno članstvo (1. srpnja 2013.), Vlada je početkom srpnja na svojim internetskim stranicama objavila pregovaračka stajališta temeljem kojih su vođeni pregovori s EU-om. 

U međuvremenu je nastavljena rasprava o tome tko će, kada i gdje potpisati pristupni Ugovor, englesku verziju kojeg bi ovih dana u Zagreb trebao donijeti poljski premijer Tusk i predati ju predsjednici Vlade RH Jadranki Kosor. Potpisivanje Ugovora uoči parlamentarnih izbora, najavljenih za 4. prosinca 2011., nesumnjivo bi politički-propagandno išlo na ruku vladajućoj stranci, iako ima i onih koji smatraju da mnogobrojnim korupcijskim aferama kompromitiranoj Hrvatskoj demokratskoj zajednici u ovoj predizbornoj kampanji ne može pomoći čak ni stavljanje potpisa na tako važan dokument poput onog o pristupanju zemlje Europskoj uniji. 

Što se tiče raspoloženja građana o pristupu EU – rezultati istraživanja što ih je početkom rujna 2011. objavila Delegacija EU u Hrvatskoj, a za nju provela agencija Ipsos Puls, govore da bi 57% onih koji bi izišli na referendum dalo glas za pristupanje, dok bi 37% njih glasovalo protiv ulaska zemlje u EU. Čak 87% ispitanih ocjenjuje da su osrednje ili loše informirani o Europskoj uniji, a najviše ispitanika želi informacije o tome što je točno Hrvatska ispregovarala s EU, kao i o učincima članstva na gospodarsku situaciju i standard građana.

Informacijska kampanja pod sloganom "Tu pripadamo" što ju je prokrenula Vlada RH, a u kojoj sudjeluju nadležna ministarstva – ponajprije vanjskih poslova i europskih integracija, te ostala tijela javne vlasti – još uvijek ne ostavlja dojam sinergije i jasne vizije, temeljitosti i stvarne namjere da se ljudima pruži nepristran uvid u činjenice. Spotovi, koje smo imali prigode vidjeti u medijima, na mnoge prije ostavljaju dojam neuke i objektivno kontraproduktivne reklame za pristupanje Hrvatske u članstvo EU-a, nego kao suvisao alat ozbiljne kampanje utemeljene na činjenicama i oblikovane razumljivim jezikom bez agresivno navijačkih tonova.
 
 

Sveučilište u Zagrebu
Pravni fakultet 
Trg maršala Tita 14/I, Zagreb
T: 01/ 45 64 309 ; 01/ 48 30 596
F: 01/ 45 64 030
E: dekanat@pravo.hr 
W: http://www.pravo.unizg.hr/

Knjižnica Pravnog fakulteta u Zagrebu
Europski dokumentacijski centar - EDC
Trg maršala Tita 14/I, Zagreb

T: 01/ 45 64 314

E: eu-info@pravo.hr

W: www.euinfo.pravo.hr

Copyright © 2011 - Informacijski centar za europsko pravo 'EU i' | Sva prava pridržana
Site by idoneus d.o.o.
Pretraga euinfo.pravo.hr: